28 Окт
2015

Президент подписал закон об отмене военн...

Военный сбор с валютообменных операций физлиц взимался с середины марта ...
22 Окт
2015

Яценюк заявив про "технічну" готовність ...

Отримання права на безвізові поїздки в ЄС дуже важливо для українців, і виконана ...
22 Окт
2015

Какие налоги хотят снизить в Украине: ин...

В проекте налоговой реформы предусмотрено падение ставок основных налогов и ...
22 Окт
2015

Что нужно сделать для финансовой стабиль...

Новая парадигма экономического роста: что реально нужно сделать для финансовой ...

Візьму позику на кермо з «других рук»

Автокредит,

avto

Щоб придбати в кредит старий автомобіль, доведеться повозитися - і з банком, і з автосалоном, і зі страховиками.

Отримати кредит на придбання авто з пробігом не так просто, як на нове. Купити нову машину нам пропонують автодилери, виробники, кредитори. Зате далеко не всі банки хочуть зв'язуватися з кредитуванням старих автомобілів. А якщо і практикують такі програми, то висувають додаткові умови стосовно року випуску, терміну кредиту, розміру першого внеску і страховки.

Пояснюється така «прискіпливість» просто: при видачі подібного кредиту банк піддає свої гроші підвищеному ризику. А за це, як відомо, платить позичальник. Насамперед, проблема в застарілості засобів захисту та безпеки автомобіля. Це підвищує ризик викрадення і небезпека для здоров'я власника.

Крім того, стара машина - сама по собі вже не такий ліквідна застава, як нова. А ще банкіри говорять, що при укладанні угоди купівлі-продажу ненового авто ризик шахрайства істотно більше, ніж при купівлі нового автомобіля. Машина може бути в розшуку або числитися в якості застави в іншому банку.

Трейд-ін кредитують охочіше

Не завжди можна оформити придбання автомобіля у приватного продавця. Через небезпеку шахрайства, про яку ми вже згадували, банки воліють працювати не з фізичними особами, а з автосалонами. Їх перевірити простіше, і жоден банк не дасть згоди на кредитування без попередньої перевірки служби економічної безпеки. Тому перш, ніж подавати кредитну заявку, майбутньому власнику варто з'ясувати, чи працює обраний ним банк з тим салоном, де він пригледів собі авто.

Досвідчені автовласники порадили скористатися системою трейд-ін: якщо по ній уживане авто надійшло в салон офіційного дилера, банк видасть кредит без проблем. Особливо це зручно, якщо машина в свій час була куплена саме в цьому салоні. Адже тоді у банку є гарантія, що автомобіль був ввезений та розмитнений по всім офіційним правилам.

Однак є одне «але»: через те, що салон при оцінці занижує вартість машини, що реалізується за схемою трейд-ін, продавці часто воліють продавати старі автомобілі через салон за договором комісії або оформляти угоду купівлі-продажу безпосередньо з фізичною особою. Оскільки такі угоди не проводяться через баланс салону, гарантії юридичної чистоти автомобіля він не надає. Тому і банків, готових видати кредит на стару машину, реалізовану салоном за договором комісії, не кажучи вже про банки, готових кредитувати операцію між громадянами, не так вже й багато.

«Іноземці» - молодше 10 років, вітчизняні - до 5 років

Серед обмежень, «накладаються» банками на кредитування ненових авто, і вік машини. «Іноземця» старше десяти років взагалі ніхто не захоче кредитувати, та й вітчизняний автомобіль до моменту погашення позики ще не повинен справити свій п'ятирічний ювілей. Інакше банк навряд чи захоче зв'язувати себе зобов'язаннями з таким «клієнтом». Та й страховики можуть не піти на компроміс з кредитором - адже чим більше машині років, тим менш вигідна її власнику дорога КАСКО.

Якщо ж машина купується у приватної особи, то кількість обмежень різко зростає. Наприклад, банк вимагає великий перший внесок (не менше третини вартості), скорочує терміни погашення до мінімуму і підвищує ставки в порівнянні з тими, які могли б бути, якби машина оформлялася через салон. Ускладнюється і процедура оформлення угоди - з'являється маса формальностей, наприклад, потрібні будуть також документи чоловіка або дружини.

На б / в - плюс 2% річних

Навіть при покупці через автосалон кредитування ненового авто обійдеться дорожче, ніж розстрочка нового. Так, більшість банків видають позики на придбання нової машини на строк до 7 років, а борг за ненову треба повернути за 5 років. І процентні ставки по авто з пробігом вище: якщо за кредит на нову машину банк візьме 20% річних у гривні та 15% в євро, то за ненову - 22% і 17% відповідно, тобто на 2% більше.

Чи можна «обійти» автокредит, якщо він в цьому конкретному випадку вельми невигідний? Так, якщо скористатися не цільовим автокредитом, а кредитом на невідкладні потреби (заставним або незабезпеченим). На цьому можна істотно заощадити - не треба проводити оцінку автомобіля як предмета застави, немає необхідності відразу купувати дорогу КАСКО, та й з продавцем можна розплатитися готівкою. Є тільки одне «але»: такий кредит в будь-якому випадку обійдеться дорожче, тому що ставки за незабезпеченими кредитами набагато вище «автомобільних».

Як варіант

Трейд-ін, рефінансування і перекредитування

Розповідаючи про придбання авто в кредит, ми згадали про програми трейд-ін. Суть їх у тому, що власник здає свій старий автомобіль в обмін на новий, причому бере він його в кредит, а старий служить першим внеском по новому кредиту. Це називається рефінансуванням кредиту.

Чому це називають рефінансуванням кредиту? Для клієнта, що змінює старе авто на нове, немає жорсткої прив'язки до банку, де він оформляв кредит на його придбання.

Під час перекредитування, як і під час надання звичайного автокредиту, автомобіль, який набуває клієнт, може бути як новим, так і старим, але покупка повинна здійснюватися тільки в салоні (не у приватних осіб). Якщо у автомобіля є пробіг, то потрібна оцінка його технічного стану, а також враховується, скільки років машина пробігала.

Візьміть на замітку

Без страховки немає кредиту

Банк вимагає обов'язково застрахувати предмет застави, тобто машину. Причому не на один рік, а до тих пір, поки вона буде перебувати в заставі - до моменту повного погашення боргу. Як правило, банк в добровільно-примусовому порядку рекомендує, з якою страховою компанією треба укладати договір. На що треба звернути увагу клієнтові?

З'ясувати, яка репутація страхової компанії, які відгуки про неї, чи виробляє вона виплати або більше «відмазується» і т.п.

Договір треба прочитати від першого до останнього слова, особливо звертаючи увагу на те, що набрано дрібним шрифтом, виноски під «зірочками» та інші дрібниці - саме там, як правило, криється підступ або можливість страховика піти від виплати відшкодування.

Радимо якомога уважніше вивчити параграфи «права і обов'язки сторін», зокрема, як відповідатиме позичальник при угоні або конструктивному збиток автомобіля.

Не забудьте перевірити термін дії договору - він повинен бути більше терміну кредиту або розстрочки платежу.

До речі, якщо ж станеться страховий випадок, наприклад, машина потрапить в ДТП  відшкодування отримає не сам власник, а банк - юридичний власник автомобіля. Страхова компанія оцінить збиток і перерахує відповідну суму на рахунок банку. Якщо заборгованість клієнта перед банком значно менше, ніж сума, перерахована страховою компанією, то банк погашає з цієї суми заборгованість клієнта, а залишок перераховує на його рахунок.

 

Візьму позику на кермо з «других рук»

Еще нет комментариев.

Оставить комментарий

*

code