28 Окт
2015

Президент подписал закон об отмене военн...

Военный сбор с валютообменных операций физлиц взимался с середины марта ...
22 Окт
2015

Яценюк заявив про "технічну" готовність ...

Отримання права на безвізові поїздки в ЄС дуже важливо для українців, і виконана ...
22 Окт
2015

Какие налоги хотят снизить в Украине: ин...

В проекте налоговой реформы предусмотрено падение ставок основных налогов и ...
22 Окт
2015

Что нужно сделать для финансовой стабиль...

Новая парадигма экономического роста: что реально нужно сделать для финансовой ...

Порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби по – новому

Податковий кодекс України,

02.02.11

З 31 січня 2011 року набув чинності наказ Державної податкової адміністрації України від 23 грудня 2010 року № 1001 «Про затвердження Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби» (далі - Положення), який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 6 січня 2011 року за № 10/18748. Даним наказом визначено, що скарги платників податків на податкові повідомлення-рішення або будь-які інші рішення органу державної податкової служби (далі –ДПС), які отримані відповідним органом ДПС або надіслані поштою до органів ДПС до дня набрання чинності Податковим кодексом України, розглядаються у порядку, чинному до набрання чинності цим Кодексом. Крім того, зазначеним документом визнано таким, що втратило чинність Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків державними податковими адміністраціями, яке було затверджено наказом ДПАУ від 11.12.96 № 29 (із змінами і доповненнями).

Нове Положення розроблене відповідно до статей 55 і 56 глави 4 розділу II Податкового кодексу України, статті 8 Закону України "Про державну податкову службу в Україні", статей 6 - 8, 18 Закону України "Про звернення громадян" та визначає порядок подання та розгляду органами державної податкової служби скарг платників податків при оскарженні в адміністративному порядку податкових повідомлень-рішень про визначення сум грошових зобов'язань платника податків або будь-яких інших рішень органів ДПС.

Пунктом 4 Положення окреслено основні вимоги до оформлення скарги, поданій до органу ДПС платником податків. Зокрема, скарга має містити:

а) прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання фізичної особи - платника податку, для юридичної особи - найменування, місцезнаходження, а також адреса, на яку необхідно надіслати рішення за скаргою;

б) найменування органу ДПС, яким видано податкове повідомлення-рішення про визначення суми грошового зобов'язання платника податків або будь-яке інше рішення органу ДПС, що оскаржується, дата і номер, назва податку, збору або штрафної (фінансової) санкції та сума;

в) суть порушеного питання, прохання чи вимоги й обґрунтування незгоди платника податків із сумою грошового зобов'язання, визначеною органом ДПС у податковому повідомленні-рішенні, або незгоди з іншим рішенням органу ДПС;

г) про повідомлення чи неповідомлення відповідного органу ДПС про подання скарги органу ДПС вищого рівня;

ґ) підпис фізичної особи - платника податку, для юридичної особи - підпис керівника або особи, яка виконує обов'язки керівника юридичної особи. Якщо скарга в інтересах фізичної особи або юридичної особи подається її представником, то до скарги долучається копія довіреності, оформленої відповідно до вимог законодавства. Підпис представника юридичної особи - платника податку на скарзі повинен бути скріплений печаткою такої юридичної особи;

д) перелік документів і розрахунків, що додаються до скарги, у разі надсилання скарги поштою додається опис укладеного та повідомлення про вручення.

Днем подання скарги вважається день фактичного отримання скарги відповідним органом ДПС, а в разі надсилання скарги поштою - дата отримання відділенням поштового зв'язку від платника податків поштового відправлення із скаргою, яка зазначена відділенням поштового зв'язку в повідомленні про вручення поштового відправлення або на конверті. У разі відсутності повідомлення про вручення і опису вкладення поштового відправлення та відбитка календарного штемпеля відділення поштового зв'язку на поштовому відправленні (конверті, бандеролі), що унеможливлює з'ясування дати отримання відділенням поштового зв'язку скарги, датою подання скарги вважається дата надходження скарги до органу ДПС (пункт 7 Положення).

Звертаємо увагу на терміни подання скарги. Зокрема, пунктом 8.2 Положення визначено, що скарга подається до органу ДПС протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або будь-якого іншого рішення органу ДПС, що оскаржується.

Новий Порядок подання та розгляду скарг платників податків органами ДПС врахував також положення Податкового кодексу України щодо запровадження з 1 січня 2011 року дворівневої процедури адміністративного оскарження рішень органів ДПС. Зокрема, скарги на рішення органів ДПС районного рівня нашої області подаються до ДПА в Чернівецькій області. Скарги на рішення регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів подаються до Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів центрального органу ДПС.

У разі якщо орган державної податкової служби приймає рішення про повне або часткове незадоволення скарги, платник податків має право звернутися протягом 10 календарних днів, наступних за днем отримання рішення про результати розгляду скарги, з повторною скаргою до органу ДПС вищого рівня. Скарги на рішення ДПА в Чернівецькій області подаються до ДПА України. Скарги на рішення Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів центрального органу ДПС подаються до центрального органу ДПС (п.8.2, 9.1. Положення).

Залишилася чинною норма щодо перенесення строку подання скарги на наступний робочий день, у разі коли останній день строків, зазначених у підпунктах 8.2 і 8.3, підпункті 9.1, пункті 13 цього Положення, припадає на вихідний або святковий день (п.11 Положення).

Звертаємо увагу платників податків, що скарга, подана з порушенням порядку і строків, визначених підпунктами 8.2 і 8.3 та підпунктом 9.1 Положення, не підлягає розгляду органами державної податкової служби (п.12 Положення).

Щодо обов’язків органу ДПС, то необхідно зазначити наступне. Відповідно до п.13 Положення орган ДПС зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20 календарних днів, наступних за днем отримання скарги платника податків, на адресу платника податків поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку. Керівник органу ДПС (заступник керівника) може прийняти рішення про продовження строку розгляду скарги платника податків понад зазначений вище строк, але не більше 60 календарних днів, та письмово повідомити про це платника податків до закінчення 20-ти денного строку.

Пунктом 14 Положення також визначено, що при розгляді скарги платника податків орган ДПС перевіряє правомірність нарахування, або прийняття будь-якого рішення органу ДПС, що оскаржується, і приймає одне з таких рішень:

а) залишає податкове повідомлення-рішення про визначення суми грошового зобов'язання платника податків або будь-яке інше рішення органу ДПС, яке оскаржується, без змін, а скаргу без задоволення;

б) скасовує у певній частині податкове повідомлення-рішення про визначення суми грошового зобов'язання платника податків або будь-яке інше рішення органу ДПС, яке оскаржується, і не задовольняє скаргу платника податків у певній частині;

в) скасовує податкове повідомлення-рішення про визначення суми грошового зобов'язання платника податків або будь-яке інше рішення органу ДПС, яке оскаржується, і задовольняє скаргу платника податків повністю;

г) збільшує суму грошового зобов'язання або податкового боргу;

ґ) залишає у випадках, передбачених статтею 8 Закону України "Про звернення громадян", скаргу без розгляду та повертає автору.

Рішення за результатами розгляду скарги платника податків приймає керівник органу державної податкової служби (заступник керівника). Оригінал рішення після зазначення реєстраційного номера вихідної кореспонденції надсилається чи надається платнику податків.

Рішення вважається надісланим (наданим) юридичній особі - платнику податків, якщо його вручено посадовій особі або уповноваженій особі такої юридичної особи під розписку (для фізичної особи, якщо його вручено особисто фізичній особі або її представникові під розписку) або надіслано поштою з повідомленням про вручення на адресу, зазначену платником податків безпосередньо у скарзі як адреса, на яку необхідно надіслати рішення на скаргу.

Сектор апеляцій ДПА в Чернівецькій області

Головна сторінка / Податковий кодекс України / Приватним підприємцям / Адміністрування податків, зборів (обов»язкових платежів) / Консультації /

Порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби по – новому

Еще нет комментариев.

Оставить комментарий

*

code