28 Окт
2015

Президент подписал закон об отмене военн...

Военный сбор с валютообменных операций физлиц взимался с середины марта ...
22 Окт
2015

Яценюк заявив про "технічну" готовність ...

Отримання права на безвізові поїздки в ЄС дуже важливо для українців, і виконана ...
22 Окт
2015

Какие налоги хотят снизить в Украине: ин...

В проекте налоговой реформы предусмотрено падение ставок основных налогов и ...
22 Окт
2015

Что нужно сделать для финансовой стабиль...

Новая парадигма экономического роста: что реально нужно сделать для финансовой ...

Особливості та порядок заповнення Декларації про майновий стан і доходи за 2011 рік

Різне,

На запитання відповідає голова ДПС в Чернівецькій області Микола Іванович Козловський

Час проведення: 27 лютого 2012 року з 15.00 до 17.00

Тема: « Особливості та порядок заповнення Декларації про майновий стан і доходи за 2011 рік »

Запитання та відповіді

# Іван Дмитрович 27.02.2012 15:21 Я є поручителем від свого дядька, який півроку буде відсутній в Україні. Чи існує можливість подати декларацію за нього. І як це зробити?

# Микола Козловський 27.02.2012 15:34 Доброго дня, Іван Дмитрович! Існує спеціальний додаток до Декларації 1 "Інформація про особу, уповноважену на заповнення декларації". У ньому відображається інформація про особу, нотаріально уповноважену платником податку здійснювати заповнення декларації згідно з пунктом 179.5 статті 179 розділу IV Кодексу, або особу, на яку покладено обов'язок щодо заповнення та подання декларації від імені платника податку згідно з пунктом 179.6 статті 179 розділу IV Кодексу.

У цьому додатку необхідно вказати прізвище, ім'я, по батькові, податкову адресу (місце проживання) уповноваженої особи, реквізити договору доручення на заповнення декларації (номер, дата). # Владислав Іванович 27.02.2012 15:23 Недавно почув таку інформацію, що найманий працівник, який працює на декількох підприємствах, має також подавати декларацію про доходи. Поясність чому це необхідно робити, адже ж мою зарплату при виплаті оподаткували? # Микола Козловський 27.02.2012 15:42 Доброго дня, Владиславе Івановичу! У пункті є) статті 176.1 Податкового кодексу України встановлено необхідність подавати податкову декларацію за результатами звітного року у строки, передбачені для платників податку на доходи фізичних осіб.

Така декларація подається, якщо протягом календарного року дохід, що оподатковується за ставкою 15% виплачується платнику податку двома або більше податковими агентами, і при цьому загальна сума такого доходу за будь-який календарний місяць перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року.

Алгоритм розрахунку наступний:

1) визначається загальний річний оподатковуваний дохід фізичної особи, який розраховуються шляхом додавання місячних оподатковуваних доходів;

2) розраховується база оподаткування податком на доходи фізичних осіб шляхом віднімання від загального річного оподатковуваног о доходу суми єдиного соціального внеску, яка була утримана податковими агентами протягом календарного року.

3) визначається сума середньомісячно го доходу шляхом ділення суми бази оподаткування податком на доходи фізичних осіб на кількість календарних місяців.

4) якщо розмір середньомісячно го оподатковуваног о доходу перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового року, то частина оподатковуваног о доходу в межах десятикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового року, оподатковується за ставкою 15%, а інша частина доходу, що перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, - за ставкою 17%;

5) виходячи із визначеної середньомісячно ї бази оподаткування проводиться розрахунок суми податку (за ставкою15% (17%));

6) розраховується загальна річна сума податку як добуток розрахункової місячної суми податку та кількості календарних місяців;

7) проводиться порівняння розрахункової річної суми податку із сумою податку, фактично утриманою за рік.

8) перевищення річної розрахункової суми податку над фактично утриманим податком за рік необхідно відобразити у рядку 13.01 розділу V Декларації. Самостійно визначена Вами сума податкового зобов’язання в поданій декларації має бути сплачена до 1 серпня 2012 року.

# Степан Іванович, державний службовець 27.02.2012 15:45 Шановний Миколо Івановичу, поясніть будь-ласка, особливості декларування доходів державних службовців?

# Микола Козловський 27.02.2012 15:58 Доброго дня, Степане Івановичу! Із врахуванням змін, внесених до форми податкової Декларації про майновий стан і доходи, Інструкції щодо її заповнення, які набули чинності з 13.02.2012 року державні службовці заповняють та подають лише додаток 7 до декларації „Відомості про майно, доходи, видатки і зобов'язання фінансового характеру” без заповнення і подання декларації та додатків 1–6 до неї.

У разі якщо у Вас є зобов’язання для декларування своїх доходів відповідно до вимог розділу ІV Податкового кодексу України, чи право на отримання податкової знижки, то Ви крім додатку 7 також заповнюєте і подаєте декларацію та відповідні додатки до неї.

# Олена 27.02.2012 15:53 У минулому році мені бабуся подарувала легковий автомобіль. Під час його оформлення сплатила податок. Чи потрібно подавати декларацію про майновий стан і доходи?

# Микола Козловський 27.02.2012 16:26 Доброго дня, Олена! В даному випадку Вам необхідно керуватися статтею 174 Податкового кодексу України (далі ПКУ). Так, згідно з другим абзацем п. 174.6 ПКУ кошти, майно, майнові чи немайнові права, вартість робіт, послуг, подаровані платнику податку, оподатковуються згідно з правилами, встановленими цим розділом для оподаткування спадщини.

Пунктом 174.3 ПКУ встановлено, що дохід у вигляді вартості успадкованого майна (кошти, майно, майнові чи немайнові права) у межах, що підлягає оподаткуванню, включається спадкоємцями до складу загального річного доходу платника податку і зазначається в річній податковій декларації, крім спадкоємців-нерезидентів, які зобов'язані сплатити податок до нотаріального оформлення об'єктів спадщини та спадкоємців, які отримали у спадщину об'єкти, що оподатковуються за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб. Таким чином, Вам необхідно подати Декларацію до податкової інспекції за місцем Вашого проживання (реєстрацією у паспорті).

# Григорій Андрійович 27.02.2012 16:12 Я переобладнав свій автомобіль, тобто змінив бензин на газ. Чи можу подати декларацію та мати податкову знижку? # Микола Козловський 27.02.2012 16:37 Доброго дня, Григорій Андрійович! Так, Ви можете подати декларацію. До декларації необхідно подати такі документи: - довідку про отриману упродовж минулого року заробітну плату та утримані з неї суми єдиного внеску і податку на доходи; - копії платіжних розрахункових документів, що підтверджують понесені витрати на переобладнання авто ( копії фіскальних або товарних чеків, квитанцій прибуткових касових ордерів, договорів, що ідентифікують продавця та Вас як покупця). У таких документах обов’язково повинні бути записані вартість послуги та строк її виконання; - копію сертифіката відповідності для переобладнаного транспортного засобу; - копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт), до якого внесли дані щодо встановленого спеціального обладнання та вид використовувано го палива.

Оригінали трьох останніх документів залишаються у Вас та зберігаються протягом установленого Податковим кодексом України строків давності – до 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації (пп.. 166.2.2 та п.102.1 Податкового кодексу). Крім того, Вам необхідно до декларації додати додаток 6 «Перелік сум витрат, що включаються до складу податкової знижки згідно зі статтею 166 розділу ІУ Податкового кодексу України ».

# Григорій Андрійович 27.02.2012 16:44 Шановний Миколо Івановичу! Дякую за відповідь на моє запитання. Прошу ще уточнити, який граничний термін подання декларації для отримання податкової знижки?

# Микола Козловський 27.02.2012 16:49 Доброго дня, Григорій Андрійович! Фізичні особи, які мають право на нарахування податкової знижки, подають податкову декларацію про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року до кінця податкового року, тобто граничний термін подання декларації не обмежується 1 травня поточного року.

# Майя 27.02.2012 16:49 Для того, щоб використати право на податкову знижку щодо частини суми процентів за іпотечним кредитом, які документи я маю подавати? # Микола Козловський 27.02.2012 16:59 Доброго дня, Майя! Зауважте на законодавчі вимоги. Платник податку - резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року. Таке право виникає в разі якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купується житловий будинок (квартира, кімната), визначений платником податку як основне місце його проживання, зокрема, згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженн ям такого житла (п. 175.1 ст. 175 ПКУ). До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання). Оригінали таких документів не надсилаються органу державної податкової служби, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ (п. 166.2 ст. 166 ПКУ). Виходячи з норм Закону України від 5 червня 2003 року № 898 – ІV "Про іпотеку" зі змінами та доповненнями, кредитні договори платника податку, який бажає нарахувати податкову знижку на частину суми процентів, сплачених ним за користування іпотечним житловим кредитом, повинні відповідати, зокрема, таким умовам: у кредитному договорі зазначено, що ціллю його надання є придбання (будівництво) житла, яке приймається кредитором у заставу; до кредитного договору в обов'язковому порядку має бути укладений договір іпотеки (застави) нерухомого майна, що придбавається чи будується, який є невід'ємним доповненням до такого кредитного договору; договір іпотеки (застави) обов'язково має бути нотаріально посвідченим.

Таким чином, платник податку - резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом за умови наявності документального підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки: кредитного договору та нотаріально завіреного договору іпотеки; відповідних платіжних документів, в яких чітко визначено суму сплачених відсотків за користування іпотечним кредитом та прізвище, ім’я, по-батькові платника податку як платника цих процентів (рахунок з відбитком каси про перерахування коштів, платіжне доручення банку з відміткою про перерахування коштів); паспорта платника податку з позначкою про реєстрацію за місцезнаходженн ям житлового будинку (квартири, кімнати), щодо якого оформлено іпотечний житловий кредит.

Оригінали таких документів не надсилаються органу державної податкової служби, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку, достатнього для проведення податковим органом податкової перевірки стосовно нарахування такого податкового кредиту. Водночас, згідно до п. 176.1 ст. 176 ПКУ платники податку зобов’язані на вимогу органу державної податкової служби та в межах його повноважень, визначених законодавством, пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обпилення і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірності відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку.

# Іван 27.02.2012 17:00 Чи можна відправити декларацію про майновий стан і доходи до податкової інспекції м. Чернівці поштою, оскільки зараз я працюю у іншому місті? # Микола Козловський 27.02.2012 17:14 Доброго дня, Іван! Згідно з п.49.3 ст.49 Податкового кодексу України податкова декларація може надсилатися поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення. У разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов'язаний здійснити таке відправлення на адресу відповідного органу державної податкової служби не пізніше ніж за десять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації (П. 49.5. ст. 49 ПКУ). Податкова декларація про майновий стан і доходи подається до органу ДПС до 1 травня року, наступного за звітним (пп. 49.18.4. п. 49.18. ст. 49 ПКУ).

Вам необхідно врахувати інші вимоги чинного законодавства. Згідно із п.6 Порядку оформлення поштових відправлень з вкладенням матеріалів звітності, розрахункових документів і декларацій затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 червня 1997 року №799 із змінами та доповненнями на поштовому відправленні у нижній правій його частині відправником пишеться найменування одержувача та його адреса в такій послідовності: назва вулиці, номер будинку, найменування населеного пункту, району, області. Найменування відправника та його адреса пишеться у лівій верхній частині поштового відправлення в порядку, передбаченому для написання адреси одержувача. Поштовий індекс на листах пишеться стилізованими цифрами чорнилом або кульковою ручкою (за винятком червоного, жовтого та зеленого кольорів). У верхній частині поштового відправлення відправник робить позначку "Звіт". Відправник заповнює бланк рекомендованого повідомлення про вручення на своє ім'я або на ім'я особи, якій належить надіслати повідомлення після вручення поштового відправлення адресату, складає опис вкладення поштового відправлення у двох примірниках із зазначенням у ньому найменування одержувача та його адреси, поіменного переліку предметів, загальної вартості вкладення і підписує його.

# Микола Козловський 27.02.2012 17:19

Шановні буковинці! Інтернет –конфернеція завершена. Запрошую Вас своєчасно виконати свій конституційний обов'язок перед державою, задекларувати свої доходи, отримані упродовж 2011 року та завітати до органів ДПС за місцем свого проживання (реєстрації у паспорті). Кінцевий термін подання декларації – 30 квітня 2012 року. Інформацію з питань декларування доходів громадян можна отримати на веб-сайті ДПС України за адресою: www. sta. gov. ua та на веб-сайті ДПС у Чернівецькій області за адресою: www. dpa. cv. ua або скористатись послугами Інформаційно-довідкового департаменту ДПС України за багатоканальним телефонним номером 0-800-501-007 (безкоштовно із стаціонарних телефонів) та цілодобово через мережу Інтернет на e-mail: idd @ sta. gov. ua. Оновити список.

Ім'я (обов'язкове)

Надіслати Скасувати JComments

Головна сторінка / Архів онлайн-конференцій /

Особливості та порядок заповнення Декларації про майновий стан і доходи за 2011 рік
5 (100%) 1 голосов

Еще нет комментариев.

Оставить комментарий

*

code